bridges and special places






Penso que todos nós temos um lugar que adoramos desde crianças, pelas mais variadas razões, estou certo?
Bem, desde pequeno que vou para o Algarve com os meus pais (como vos mostrei aqui) e, antes dos novos acessos, costumávamos passar pela ponte Vasco da Gama (que eu ingenuamente chamava "Ponto debaixo da cama", nem me perguntem).
Há muito tempo que lá não passávamos, mas este ano, no regresso a casa, os meus pais fizeram-me a vontade e deviam ver o quão feliz eu fiquei! Eu sei, é só uma ponte, mas para mim esta é A ponte!
Não sei se gosto dela por ser comprida, ou por ser altíssima, mas gosto!
E qual é o lugar que vocês gostam sem nenhuma razão em especial?

EN

I think we all have one place that we love since we were little, even if we don't understand why, am I right?
Well, since I was a little boy I travel every summer with my family to the south coast of Portugal (as shown here) and, before the new access were built, we used to went trough the Vasco da Gama bridge (that I used to call "Under the bed bridge", because it sounds similar in Portugal, I guess).
We didn't pass there for a long time, but, this year, my parents accomplished my wish and took me there, you should've seen how happy I was! I know, it's only a bridge, but for me it's THE bridge!
I don't know if I like it for being long, or tall, but I do!
And what's the place you love without any specific reason?





You Might Also Like

1 comentários

  1. Há realmente, espaços lugares que nos marcam


    Sónia
    www.tarasemanias.pt

    ReplyDelete

Your opinion matters, so leave a comment here! Thanks for the visit! x :)

About You

Translate